Érdekes téli gumiabroncs kampány pénzvisszafizetéssel

Pirelli, időjárás függő téli kampány

Egy nagyon érdekes téligumis esettanulmányra bukkantam, ami a Pirelli és a Met Office nevéhez fűződik. A gumiabroncs gyár egy pénz-visszafizetési záradékkal egybekötött kampánnyal kívánta, az Egyesült Királyságban az autósok „téligumi tudatosságát” fokozni.

Az olasz abroncsgyártó cég, egy korábbi, teljesen más területen alkalmazott (jelesül a Walkers Chips) pénz-visszafizetési akció sikerén felbuzdulva kezdett bele kampányába. Az akció lényege, hogy a Pirelli téli gumik vásárlói kaptak egy olyan lehetőséget, ami az időjárási viszonyokhoz igazodik.

Köztudott, hogy a téligumik, 7 fokos hőmérséklet alatt teljesítenek a legkiemelkedőbben, biztosítva az ekkor szükséges plusz tapadást. Ha azonban, a kampányt érintő téli időszakban (2 hónap) a hőmérséklet mégis 7 fok fölött tetőzne 30 napon keresztül (nem feltétlen összefüggően), akkor a Pirelli téli abroncs vásárlói pénzt kapnak vissza. És itt jön a képbe a Met Office, aki az Egyesült Királyság legmegbízhatóbb időjárás adatszolgáltatója. Az Ő adataik alapján folyt a kampány. Az adatokat, egy grafikon formájában nyomon lehetett követni a Pirelli honlapján is.

Bár szerintem ez Magyarországon nem működne, a királyságban mégis bevált. A kampány alatt kimutathatóan növekedett a Pirelli téli gumik értékesítése, és a mérések alapján – amit ugyan nem részletez a Met Office a jelentésben – a cél, azaz a téli abroncsok felé mutatkozó tudatos gondolkodásmód is fejlődött.

Halkan jegyzem meg – mindenféle brit meteorológiai adatok bogarászása nélkül – igen csekély az esélye, hogy 2 hónap alatt, 30 napon keresztül 7 fok fölötti hőmérséklet legyen. Decemberről és januárról beszélünk.

Ti mit gondoltok a Pirelli húzásáról?