Folyamatos lesz a téligumi akció?

teligumi akcio

Az idei évben egyértelműen a téligumi akció lesz a sláger. Vallják ezt a piaci szereplők és különböző makroelemzők. A prognózisnak több magyarázata is van. Az egyik a – már-már unalmas, de sajnos még mindig jelenlévő – gazdasági válság hatása. Az üzemanyagárak és egyéb autós költségek az egekbe szöktek, így főképp a kisautó tulajdonosok, egész egyszerűen letették az autót. Több ezer kilométerrel csökkent az éves futott mennyiség. Sokszor már alig éri el az évi két-három ezer kilométert.

Ennek következménye, hogy nem is kopik úgy a téligumi az autókon, így azok cseréje kitolódik. A számok is egyértelműen ehhez a szegmenshez, azaz az olcsó, árérzékeny autósokra fejlesztett gumiabroncsokhoz vezetnek vissza. A prémium kategória ugyanis nem indokol ekkora visszaesést a gumi eladásokban. Ott inkább stagnálás tapasztalható.

A túlkínálat a piacon téligumi akciókat szülhet

A fent említett jelenség mellett, a felhalmozott téligumi készleteket emelte ki Rábai Dániel, a Continental ügyvezetője. A tavalyi téli gumiabroncs hiány miatt a kereskedők idén felhalmozták a készleteket. A jelenleg tapasztalható, mintegy húsz százalékos téligumi visszaesést a fogyasztók “aknázhatják” majd ki, hiszen valószínűleg csak jelentős akciókkal tudnak majd a gumikereskedők versenyezni.

Hozzá kell tenni, hogy az euró egy kicsit fékezte a téligumi visszaesést, hiszen a kedvező árfolyam miatt hamarabb abszolválták a a kereskedők a szállításokat az elmúlt hónapokban.