A Bridgestone beperli az IBM-et

Bridgestone kontra IBM

A prémium kategóriás abroncsokat gyártó Bridgestone, jogi vitába keveredett az informatikai óriás cég, az IBM-el, arra hivatkozva, hogy utóbbi, anyagi kárt okozott a gumióriásnak. Egy vezető üzleti magazin, a Business Insider hozta nyilvánosságra a hírt.

Az ügy kirobbanása egy, a két cég közös projektjére vezethető vissza. A Bridgestone, a CRM (Customer Relationship Management) rendszerük fejlesztésével bízta meg az IBM-et. A projekt összértéke hetvenöt millió amerikai dollár volt. A fejlesztés azonban nem, hogy nem valósult meg megfelelően, hanem folyamatos – windowsos zsargonnal szlenggel élve – kékhalálos időszakot okozott a gumigyárnak, akik így 3 hónapig nem tudott teljesíteni megannyi rendelést. (Ez azért tényleg nem vicc. Nagyon komoly jó hírnév vesztést jelent.)

Az IBM a Bridgestone-ra mutogat, és ha a leírtak igazak, nem teljesen jogtalanul. A Bridgestone vezetősége először is nem tesztelte le a rendszert, illetve annak kompatibilitását, a meglévő szoftvereikkel. (Ez mondjuk lehetett volna még az IBM feladat, hiszen ők az informatikusok. Ez persze szerződés kérdése.)

Az azonban bizonyára nem segítette a kommunikációt, hogy a Bridgestone, a projekt 2 éve alatt hatszor váltott informatikai igazgatót. Elképzlhető, hogy pont az IBM-mel való projekt miatt, de tény, nem egy szerencsés humánpolitika.

A tét, azaz a Bridgestone követelése, nem kevesebb, mint 600 (azaz hatszáz) millió dollár.