Hatvan éve készült az első Continental téli gumiabroncs

60 éves a continental téli abroncs

Az ötvenes évek – téli – közlekedése még jóval veszélyesebb volt a mostanihoz viszonyítva. Igaz, az akkori autók nem tudták azt a sebességszintet elérni, mint egyes mai modellek, de a megengedett sebességet autópályán is megközelítették. A gumiabroncs ipar azonban nem volt még felkészülve – technikai fejlettségi szintje révén – a zord téli autózásokra.

Voltak már persze fejlesztések, amik egyértelműen áttörést jelentettek. Ilyen volt például a Continental M+S 14 „durva” mintázatú téligumija. Pontosabban csak hógumiként tartották számon, hiszen nem volt még a mai értelemben vett téli abroncs. Erről egyébként a jelölés is árulkodik. Az M+S ugyanis önmagában csak egy speciális mintázatra, alapanyag összetételre utal. (A Mud + Snow, azaz sár és hó jelzés mellett, a téli gumiabroncsokon egy hópehely – és egy hegy – is fel van tüntetve. Az M+S pedig feltűnik a négykerék meghajtású és bizonyos SUV abroncsokon is.)

Az első téligumi teszt a történelemben

1953. november 17-én zajlott le az első téligumi teszt, melynek helyszíne a – korábban, autós forgalom elől rendszeresen lezárt – svájci Szent-Gotthárd Hágó volt. A 2112 méter magas „tesztpályát” probléma nélkül megmászta a Continental M+S abroncsa.