Keresettek a B-márkás gumik is

B márkás abroncsok

Nemrégiben téli baleseti statisztikák után kutatva, belelapoztam a KSH utóbbi pár évre vonatkozó statisztikáiba. Találtam azonban jónéhány érdekes téli és nyári gumikkal kapcsolatos kimutatást is. Sőt, az ún. B márkákat taglaló, fogyasztói preferenciával kapcsolatban is szolgáltat információkat a Statisztikai Hivatal.

Hogy a piacot belőjük, következzen néhány adat. A tavalyi év végén szűk három millió autó szaladgált hazánkban. Ami a szezonalitást illeti, novemberben és decemberben zajlik a gumiabroncs értékesítés közel negyven százaléka. Ezek között természetesen óriási fölényben vannak a téli gumik. Ennek oka részben triviális, ekkor jellemzőek a hóval és/vagy jéggel borított utak. Másrészt az értékesített (új) autók nyári gumi garnitúrával felszerelve jönnek ki a szalonokból.

Tendenciálisan jönnek fel a gazdaságos abroncsok

Ami a márkák közötti versenyt illeti, a Continental és a Michelin csoport versenye mellett, kezd feltűnni a Hankook gumigyár. A sajnos nem túl tőkeerős magyarországi keresletben szépen helytállnak az elfogadható minőséget képviselő – de nem prémium kategóriás – gumiabroncsok. Ilyenek például a Barum, a Debica vagy épp a Matador gumik.