Kéz a kézben a HITA és a HTA

Szíjjártó és az abroncsipar

Már többször neveztem hazánkat, gumiabroncs nagyhatalomnak. Legutóbb akkor, amikor az Apollo gyár magyarországi beruházásáról (majd némi ködösítésről) adtam hírt. Az indiai gyár lenne a Michelin és a Hankook után a harmadik, komoly kapacítású abroncsgyár Magyarországon (és akkor a Bridgestone egységeiről és a Continental érdekeltségébe tartozó, összeszerelő üzemekről nem tettem említést.)

Komoly tényező tehát az üzletág a magyar gazdaságban az abroncsipar. Éppen ezért, Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) szorosabbra fűzi együttműködésüket. Ezt Szíjjártó Péter államtitkár és Matej Zavrl, a Magyar Gumiabroncs Szövetség jelenlegi első embere is megerősítette aláírásával.

Szíjjártó elmondta, a „magyar gumiabroncsipar nagy volumenű fejlesztései húzzák a magyar autógyártást és a magyar exportot.”

A szektor közvetlenül 5000, míg közvetett módon 15 000 embert foglalkoztat. Az iparági értékesítés pedig közel négyszáz milliárdot tett ki.

Hazánkban egyébként hét gumigyártó cég is részt vesz a termelésben és kereskedelemben. Ebből hárommal (konkrétan a Hankook, a Continental és a japán Bridgestone képviselőivel) már kötött megállapodást a kormány. A HITA és a HTA (még össze is csengenek) megállapodása azonban a teljes szektort érintő ratifikáció.