Mérföldkövek a Continental téli gumiabroncs fejlesztésében

continental mérföldkövek

A múltkor beszámoltam már a Conti legelső téli gumiabroncsáról (vagy inkább csak hógumijáról) az 1952-ben piacra dobott M+S 14-ről. Mai bejegyzésemben – felsorolás szinten – bemutatok még pár jelentős fejlesztését, híres abroncsát a cégnek, kronologikus sorrendben.

1963 – Ebben az évben jött ki a Continental M+S 18-asa, amely lekerekített barázdáival és szegecselt verziójával maximális tapadást biztosított (már a kor téli gumiabroncsait és az autók sebességét mellétéve.)

1971 – A Contact sorozat első darabja kigördült a gyártósorokról. A fejlesztésnél vadonatúj technológiát alkalmazott a Continental gumigyár. Az abroncs tapadási tulajdonsága jelentősen fejlődött a korábbi megszokotthoz képest.

1989 – Az első téli gumi, kifejezetten sebességőrülteknek. A ContiContact TS 750-es – immáron hamisíthatatlan – téligumija a 210 km/h sebességen is képes volt biztonságosan teljesíteni.

1994 –    Az öt évvel azelőtti sikereket folytatva, a Continental piacra dobta a Contact TS 760-as téli modelljét. Újítása a modern szilikát technológiában rejlett.

Téli gumi evolúció a 2000-es években

2002 – Az első igazi csúcsteljesítményű V-szériás abronccsal jelentkezik a Conti. Kijön a TS 790 V téli gumi. Az abroncs már a 240 km/h-t ostromolja a teszteken, jeges felületen.

2008 – A Contact széria fejlődése tovább halad a korral. Az ezévi újdonságuk először lett kifejezetten az ESC (Electronic Stability Control) rendszerhez igazítva. A gumiabroncs stabilitása újabb fejlődésen esik tehát át.

2012 – A ContiWinterContact  TS 850 a téli gumiabroncsok egyik csúcsmodellje, hosszabb élettartammal és megnövekedett biztonságfokkal.