Milyen téligumit dolgozott ki a Goodyear autóbuszokra?

Távolsági buszokra fejlesztett téli abroncs

A tavalyi hannoveri IAA Haszonjármű Kiállításon tűnt fel a Goodyear több, kifejezetten autóbuszokra fejlesztett gumiabroncsa, köztük a Goodyear Ultra Grip Coach téli gumi.

A fejlesztés előzményének egy – a Goodyear által megrendelt – piackutatás tekinthető, amely autóbusz üzemeltetőket és flottatulajdonosokat kérdezett meg, saját szakmájuk legnagyobb kihívásairól. Nagy százalékban a növekvő üzemanyagárakat jelölték meg a válaszadók. Ha közelebbről véve, a gumikkal kapcsolatos elvárásokat vizsgáljuk, a kutatás eredményei szerint, az adott nyári vagy téli gumiabroncs futásköltsége, azaz gördülési ellenállása és a gumikopás, kilométerenkénti egységre számolt költsége jelenti a legfőbb ismérvet.

Ezen eredmények mentén haladva jutott arra a stratégiai döntésre a Goodyear, hogy termékfejlesztő mérnökeit „ráuszítja” egy ennek az elvárásnak megfelelő, kimondottan buszokra gyártott téli gumira.

Az Ultra Grip Coach komolyabb húzóerőt biztosít a téli utakon. Mivel a célpiacok között szerepelnek az észak-európai országok vagy az alpesi nemzetek, ez egy elengedhetetlen elvárás volt az Ultra Grip Coach téli gumi előtt.

Felhasználói vélemények a téli buszabroncsról

A Luxemburgban – ahol egyébként nemrégiben be is vezették a kötelező téli gumi használatot – székelő Sales-Lentz busztársaság műszaki kérdésekért felelős vezetője elmondta, a tesztek során roppant elégedettek voltak a Goodyear Ultra Grip Coach téli gumi szettjével, mert az ígért húzóerőt maradéktalanul hozta, és a kopásállóságával is kiemelkedett az eddig használt téli gumik közül.