Négyévszakos Matador gumi

Matador négyévszakos gumi télen

Ma egy Matador négyévszakos gumit mutatok be nektek, előtte azonban nézzünk egy-két általános leírást ezekről a négyévszakos abroncsokról. Mire is jók, illetve mire nem. Helyettesítik-e a külön nyári – téli gumi szettet, és miért nem?

A – Matador kínálatában is megtalálható – négyévszakos gumiabroncsok egy olyan gumikeverékből készülnek, amelyik „keresi az egyensúlyt” a téli és a nyári abroncskeverék között. A mintázat is vegyes képet mutat. Igazából sem a forró nyár, sem a zord tél kihívásainak nem felelnek (maradéktalanul) meg. A köztes időszakban, átlagos használat mellett, viszont jól használhatók a Matador négyévszakos gumiabroncsai is.

Mikor válassz négyévszakos gumit?

Gyorsan ki is hangsúlyozom, – hogy ne áruljak zsákbamacskát – az optimális megoldás a nyáron nyárigumi, télen téligumi szett használata, mégpedig mind a négy keréken. Tudom azonban, hogy vannak anyagi vonzatai a gumiabroncsoknak is. Nem mindenki teheti meg, hogy két szett abroncsot cserélgessen. A másik vetülete a történetnek az autóvezetési szokásaink. Ha télen rendszeresen letesszük az autót és arra a pár hónapra tömegközlekedésre váltunk, akkor elgondolkodhatunk a négyévszakos abroncson. Azokat sem beszélném rá az évszaknak megfelelő gumiabroncs szettre, akik ritkán használják autójukat és akkor is csak kisebb utakat tesznek meg vele, városban megengedett sebesség mellett.

Ha (épp tél közeledtével) nyárigumi csere előtt állsz és igazak rád a fent említett állítások, akkor szintén jó választás lehet egy négyévszakos garnitúra. Hiszen ha új nyári szettet veszel, de nem engedheted meg magadnak a télit, akkor belefuthatsz abba a szituációba, hogy a tél beálltával kerülnek fel a nyári gumik, amik a létező legnagyobb veszélyt hordozzák magukban. (Ennél már a nyáron használt téli gumi is elfogadhatóbb, bár szintén nem javasolt módszer. Szándékosan nem a megoldás szót használtam.)

Matador MP61 Adhessa négyévszakos minta

A Mataodor úgy alakította ki Adhessa 4 Seasons kerekét, hogy a gumi felületének csak egy részét szövik be lamellák. Ezzel is egyensúlyoz az Adhessa, a nyári és téli abroncs szerepek között. A magas szilikát tartalmú keverékről pedig hosszú élettartamot várnak a Matadornál.

A teszteredmények azért nem ennyire hízelgők. Az AutoBild, a Matador Adessa erősségeként említi az alacsonyabb gördülési ellenállást és a még elfogadható tapadást havas úton. A gyengeségek közé tartozik a nedves úton mért fékút, de száraz felületen sem volt a legjobb. Találunk egész egyszerűen „nem ajánlott” értékelést is az Auto Test eredményei között. A visszafogott teljesítményre utal az Auto Zeitung 287 pontja az adható 450-ből.