Fogyasztói értékelés: Nem kell a defekttűrő abroncs

specialis abroncsok

Ez derült ki – többek között – egy nemrégiben készített piackutatásból, amit a JD Power piackutató cég készített, az abroncspiaci preferenciát vizsgálva.

(A defekttűrő abroncsok lényege egy, a hagyományosnál erősebb oldalfal ami lehetővé teszi, hogy egy esetleges defekt után is megtegyünk mintegy kétszáz kilométert, anélkül, hogy a gumi leválna a felniről. A részletekről itt olvashattok.)

A technológia azonban nem hatja meg a magyar autósokat. Az indoklás szerint ugyanis, ezen gumik is ugyanolyan rendszerességgel szorulnak cserére, mint hagyományos társaik, áruk viszont magasabb.

Benzint sem akarunk spórolni?!

Ugyanilyen elutasító magatartás mutatkozik az alacsony gördülési ellenállású gumik felé is. Itt azonban más áll a háttérben. Sokan nem ismerik a fogalmat (aminek jelentősége a 2012. november elsejei abroncs címke bevezetésével került felszínre), így nincsenek tisztában az ilyen gumiabroncsokkal elérhető előnyökkel. (Íme, egy kommunikációs cél a gumis cégek marketing osztályai előtt.)

A blogom olvasóiként valószínű nektek már nem új a történet. Sőt, egy online alkalmazás segítségével számszerűsíthető is, hogy mennyit is lehet spórolni ezekkel az alacsony fogyasztású gumikkal!

Melyik gumigyártóval vagyunk a legelégedettebbek?

JD Power féle felmérés másik kérdésköre a márkapreferencia volt. Az eredmények összesítése után kiderült, hogy a Michelin gumiabroncs gyár termékeivel a legelégedettebbek az autósok (1000-ből 775 ponttal). Ezüstérmes a Continental, bronzos a Dunlop, ami érdekes módon megelőzte a Goodyeart, aminek az égisze alá tartozik. Bekerült még a legjobb 5-be (a fogyasztói értékelés szerint) a Bridgestone és a Pirelli is.