Milyen egy automatizált tesztpálya?

AIBA

Megdöbbentő adat, 45 éve működik a Continental, Contidrom névre keresztelt tesztcsarnoka, ahol a különböző gumiabroncsait teszteli a német óriáscég. A csarnok, most új egységet kapott, ahol majd három focipályányi területen, teljes automatizálás mellett fejleszthetik az abroncsokat a gumimérnökök.

Az abroncsok fék-, és menettulajdonságait, vezető nélküli autókon tesztelhetik a Continental-nál, akár 120 kilométer/órás sebesség mellett. Az új egység az AIBA jelzést kapta. A mozaikszó automatizált beltéri fék tesztet jelent és csúcstechnológiát rejt maga mögött. Lehetőség van a száraz mellett, nedves felületen elvégzett tesztekre. Sőt, egy jégcsarnok is rendelkezésre áll a téli gumi tesztekhez.

Ami a kapacitást illeti, szintén el fogunk képedni. Az évi 100 ezer fékteszt nem semmi. Mindez, sofőrök nélkül, azaz kedvező humán erőforrás igények mellett.

A blog témája miatt, evidens módon a téli gumi tesztekre voltam kíváncsi. A szimuláció szorán -10 fokig hűthető az útburkolat. A menet és féktulajdonságot, a gumikra szerelt érzékelők és kamerák mérik, komoly számítógépes háttértámogatással.

Nézzétek meg az AIBA csarnokban készült bemutató videót.